Baggrund

Hvordan sælges Tex Mex til en travl målgruppe?

Uno Dos Tres Tacos aktiveringskampagnen inspirerede og guidede forbrugeren til det nemme valg i butikken.

Santa Maria ønskede via en aktiveringskampagne, at sætte fokus på nemt, hurtigt hjemmelavet mad.

Vi kender alle sammen til det med at have travlt. De hurtige løsninger, præfabrikerede retter/fastfood bliver ofte valgt. Santa Maria mener, at det skal være nemt at lave aftensmad med masser af lækre friske råvarer i hverdagen. De fleste familier har, når de laver hjemmelavet mad, mange en tendens til at lave de samme retter igen og igen.

Konklusion: Målgruppen skulle inspireres og hjælpes, til det nemme og lækre valg, i deres travle hverdag.

Løsning

Målgruppen skulle eksponeres både før og under indkøbet.

Det tager kun få sekunder for en forbruger at vælge et brand på hylden i dagligvarehandelen. Det er derfor vigtigt, når man laver en aktiveringskampagne, at den bliver startet længe før forbrugeren står i købs-situationen.

Løsningen var, at eksponerer forbrugeren for både posts og korte filmsekvenser, på facebook, Youtube og Instagram Stories, af de forskellige Tex Mex retter. Videoklippene blev delt op i tre trin – kaldet “Uno, Dos, Tres!” som viste hvordan og hvor nemt aftensmaden kunne laves med Tex Mex.

I butikken blev POS ophængt med guiden i tråd med videoernes budskab:

  1. Kød
  2. Grøntsager
  3. Santa Maria, krydderier, tups og sauce

Ligeledes blev der på hylderne opsat wobblere der huskede forbrugeren på, at de også kunne købe lækre toppings.

Resultat

Uno Dos Tres Tacos aktiveringskampagenen gik “forrygende godt”.

Samspillet mellem de digitale medier (SnapChat/Instagram/Facebook), betyd at aktiveringskampagnen fik rigtig mange organiske views og interaktioner1. Også POS-delen i butikkerne leverede. En Santa Maria-konsulent udtalte “at pap for første gang nogensinde gav mening”.

Privacy Preference Center